Co powinno znaleźć się w ofercie sklepu z kosmetykami?
Marzenie o założeniu własnego sklepu łatwiej spełnić wtedy, kiedy wiemy, w jakie produkty chcielibyśmy go zaopatrzyć. Oprócz istotnych kwestii, takich jak zdecydowanie o lokalizacji i zatrudnieniu pracowników, należy zastanowić się, czy chcemy prowadzić swoją działalność stacjonarnie, czy za pośrednictwem internetu. Po zgromadzeniu podstawowych informacji można przystąpić do kompletowania oferty produktowej. Co powinna zawierać oferta sklepu z kosmetykami? W poniższym artykule podpowiadamy!
Dobór asortymentu
Stworzenie unikalnej oferty produktowej wymaga przede wszystkim doprecyzowania kluczowej kwestii, która tyczy się prowadzonego biznesu. Mowa tutaj o stworzeniu unikalnej oferty i zaopatrzeniu naszego sklepu w niezbędne produkty, na które znajdzie się wielu chętnych. Warto więc na tym etapie ustalić profil prowadzonej działalności. W tym celu należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania: czy w naszym asortymencie będą dostępne kosmetyki przeznaczone jedynie do pielęgnacji, czy może także kosmetyki do makijażu? A może zależy nam na włączeniu do swojej oferty jedynie produktów do włosów? Ustalenie powyższych kwestii jest o tyle istotne, że dzięki temu będziemy wiedzieli, gdzie szukać zaopatrzenia do swojego sklepu. Jeśli zależy nam wyłącznie na sprzedaży profesjonalnych kosmetyków do włosów, dobrym pomysłem będzie zakupić je za pośrednictwem np. hurtowni szamponów. Z kolei w przypadku produktów do ciała i twarzy – wystarczy nam to, co oferuje hurtownia drogeryjna.
Jakie produkty kosmetyczne warto uwzględnić w swojej ofercie?
Decydując się na stworzenie kompleksowej oferty dla swojego sklepu z kosmetykami, w których znajdą się zarówno produkty do pielęgnacji włosów, jak i twarzy oraz ciała, warto uwzględnić w swojej ofercie przykładowe kategorie produktów:
- szampony, odżywki i maski do włosów,
- mydła, żele pod prysznic i inne artykuły do kąpieli,
- kremy i balsamy,
- antyperspiranty.
Jak zadbać o właściwe zaopatrzenie swojego sklepu?
Gdzie jeszcze można zdobyć asortyment, który chcemy mieć na wyposażeniu? Oto proponowane przez nas sposoby na zaopatrzenie swojego sklepu w niezbędne produkty:
- Zakup produktów u producenta – to właśnie u niego możemy nabyć produkt po najniższej cenie oferowanej za pojedynczy produkt. Zakup kosmetyków bezpośrednio u producenta to rozwiązanie częściej wybierane wśród właścicieli dużych sklepów. W przypadku prowadzenia mniejszych obiektów nie jest to najkorzystniejsza opcja.
- Dropshipping – znajduje swoje zastosowanie przede wszystkim wśród niewielkich sklepów internetowych i jest dobrą metodą dla osób, które dopiero zaczynają prowadzić własny interes. Dzięki zastosowaniu tej metody można zbierać zamówienia od klientów, aby w dalszej kolejności przekazać je sprawdzonemu dostawcy, który zajmie się dalszą wysyłką. To również dobry sposób na poradzenie sobie z problemem magazynowania produktów.
- Hurtownie – obecnie można skorzystać z oferty hurtowni działających nie tylko stacjonarnie, ale również dostępnych internetowo. To z reguły najprostszy sposób na skompletowanie większości niezbędnych produktów, które zawarte są w szerokiej ofercie hurtowni. Także dzięki nim możliwym stanie się zaopatrzenie w produkty zagranicznych producentów.
Czym wyróżnia się dobra oferta sklepu z kosmetykami?
Aby oferta naszego sklepu z kosmetykami była tym bardziej atrakcyjna dla potencjalnych i stałych klientów, warto zwrócić uwagę na następujące elementy takie jak:
- przyjazna szata graficzna,
- oferowanie produktów wyróżniających się na tle konkurencji,
- zwarcie w ofercie kosmetyków, które są trudno dostępne w innych sklepach,
- atrakcyjne ceny,
- szeroki wybór dostępnych produktów,
- oferowanie szybkiej wysyłki,
- gotowa do pomocy obsługa klienta.