Dieta odchudzająca – najczęstsze błędy, efekt jojo, zdrowa dieta

0 59
Dieta odchudzająca – najczęstsze błędy, efekt jojo, zdrowa dieta
5 (100%) 5 votes

Dieta odchudzająca to jeden z najczęściej wyszukiwanych wątków w Google. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ wszyscy chcemy wyglądać i czuć się dobrze w naszych ciałach. Pomimo tego, że internet zapełniony jest informacjami o skutecznych sposobach na odchudzanie, to jednak nie wszystkim nam udaje się z powodzeniem osiągnąć obiecywane rezultaty.

Diety odchudzające – najczęściej popełniane błędy.

Błąd nr 1.

Diety odchudzające są najczęstszym powodem naszych codziennych frustracji. Dzieje się tak, ponieważ czasami zbyt restrykcyjnie podchodzimy do tematu odchudzania, co w efekcie powoduje, że chudniemy, ale na krótką metę. Podejście „wszystko, albo nic” to jeden z największych wrogów skutecznej diety odchudzającej. Większość diet odchudzających nakazuje nam zrezygnowanie z wielu lubianych przez nas produktów. Najczęściej jesteśmy w stanie wytrwać w narzuconych nam ograniczeniach tylko na chwilę, po czym rzucamy się na wysokokaloryczne przekąski. Zamiast przeplatać je tak jak wcześniej ze zdrowym jedzeniem, jemy na okrągło wszystko co zakazane. Niezwykle rzadko udaje się komuś wytrwać w narzuconych zasadach jedzenia, w których zakazuje się jedzenia lubianych potraw. Nawet gdy jakimś cudem docieramy do końca diety, to bezpośrednio po niej najczęściej nie możemy patrzeć na jedzone wcześniej produkty i rzucamy się na to wszystko, czego odmawialiśmy sobie wcześniej.

Błąd nr 2.

Drugim powodem nie braku skuteczności diety odchudzającej najczęściej jest brak cierpliwości. Znam całkiem sporo osób, które zgłaszały się do dietetyka, wykupowały dietę, po czym widząc zbyt wolne efekty, albo z niej rezygnowali, albo modyfikowali na swój sposób obcinając kalorie.

Błąd nr 3.

Diety odchudzające przeprowadzamy kilkukrotnie lub kilkadziesiąt razy w ciągu naszego życia. Stosowanie diety odchudzającej dostarczającej nam zbyt mało kalorii, to kolejny powód dlaczego kolejne odchudzanie nie przynosi efektów. Gdy jemy dużo poniżej naszego zapotrzebowania energetycznego, organizm przechodzi w stan gromadzenia zapasów. Dla nas oznacza to tyle, że nasz metabolizm zwalnia swoje obroty, więc gdy po takiej restrykcyjnej diecie znów wpadamy w obżarstwo, to narażamy się na o wiele szybsze tycie, niż gdy wcześniej przeplataliśmy normalny poziom kalorii z wyjątkami obżerania się.

Zasady skutecznej diety odchudzającej.

Etap nr 1 – przygotowanie się do diety.

Etap przygotowań do diety jest najczęściej pomijanym etapem diety odchudzającej. Po otrzymaniu rozpisanych zaleceń od dietetyka lub po dokonaniu postanowienia, że chcemy się odchudzać, najchętniej zaczęlibyśmy od jutra. Jednakże tak samo jak w przypadku podejmowania jakiejkolwiek innej czynności, najpierw musimy przygotować się do jej wykonywania. Zanim zaczniemy jakiś zawód, trochę czasu zajmuje nam nauczenie się podstaw. Zanim przygotujemy jakąś potrawę, musimy sprawdzić przepis i zakupić do niego odpowiednie składniki. Więc gdy podejmujemy decyzję o zastosowaniu diety odchudzającej powinniśmy najpierw przygotować nasz organizm do tego co chcielibyśmy zrobić. Nie ma w tym nic dziwnego i jest to wręcz logiczne, że taka jest kolej rzeczy. Przed rozpoczęciem diety odchudzającej powinniśmy więc oczyścić nasz organizm i przygotować go do tego, że teraz będzie spalał naszą tkankę tłuszczową. Podstawą przygotowań do diety odchudzającej powinno być odzwyczajenie się od niezdrowych przekąsek, nawyków oraz lekkie obkurczenie żołądka, które sprawi, że w trakcie diety nie będziemy odczuwali tak mocno głodu. Idealnym okresem przygotowującym do diety będą około dwa tygodnie, w których co parę dni zastosujemy dietę płynną. W takie dni należy spożywać jedynie świeże soki i zupy. Dobrym pomysłem będzie też odstawienie używek i zwiększenie ilości wypijanych herbat ziołowych. Takie postępowanie pozwoli nie tylko na obkurczenie żołądka, ale też sprawi, że wchodząc już we właściwy etap diety odchudzającej nie będziemy mieli przykrych dolegliwości związanych z odstawieniem jakiegoś produktu.

Etap nr 2 – zbilansowana dieta.

Przez zbilansowaną dietę, rozumiem taki jadłospis, który uwzględnia wszystkie nasze potrzeby. Oznacza to, że bazuje na potrawach, które lubimy, dieta jest rotacyjna, co oznacza, że nie pozbywamy się jakieś grupy pokarmów na dłuższy czas, a ilość kalorii jest zgodna z naszym zapotrzebowaniem energetycznym. Jak już wcześniej wspomniano, błędem jest wyrzucanie z naszego jadłospisu jakichkolwiek produktów. Prawdą jest, że gdy to zrobimy, to narażamy się na szereg nieprzyjemnych konsekwencji w postaci alergii pokarmowych. Jeżeli nasza dieta nie jest rotacyjna i na naszych talerzach gości jedynie kurczak, ryż i te same warzywa, to po dłuższym czasie możemy uczulić się na te pokarmy. Chociaż są one zdrowe, to jedzenie ich dzień w dzień nie tylko obrzydzi nas do nich, ale także sprawi, że nasz układ pokarmowy może zacząć reagować na nie niepoprawnie. Zwróćmy więc uwagę na to, aby w naszej diecie przeplatały się różne pokarmy. Uwzględnijmy też dzień, w którym zrobimy sobie wakacje od diety, w którym dozwolone będzie zjedzenie jednego dania uważanego za bombę kaloryczną. Taki dzień w tygodniu wpłynie pozytywnie na naszą psychikę i sprawi, że w pozostałe dni tygodnia łatwiej będzie nam trzymać się obranej drogi.

Znajdź zbilansowaną dietę dla siebie
Kliknij i sprawdź ceny!

Etap nr 3 – wyjście z diety.

Zabawne jest to, że pomimo tego iż dieta odchudzająca powinna być przeprowadzona w trzech wymienionych etapach, to najczęściej pomijamy etap pierwszy i ostatni. Nieporozumieniem wydaje mi się to, że chcąc uzyskać spektakularne efekty, decydujemy się na podejść do tematu „po łebkach”. Gdy uczymy się jakiegokolwiek języka, to nauczenie się podstawowych słówek to konieczność, aby nauka była skuteczna. Gdy już trochę rozumiemy i potrafimy porozmawiać w obcym języku, to z kolei potrzebna będzie nam podstawowa wiedza o gramatyce danego języka. Tak samo jest w przypadku diet odchudzających. Po zakończeniu drugiego etapu diety, powinniśmy stopniowo zwiększać kaloryczność naszych potraw. Przez pierwsze dwa tygodnie zalecane jest dodanie około 100 kalorii do naszej diety. W trzecim tygodniu możemy pozwolić sobie na zwiększenie kaloryczności już o 300 kalorii. W ten sposób unikniemy efektu jojo, którym najczęściej kończy się niewłaściwe zakończenie etapu drugiego diety odchudzającej.

Podsumowanie

Rozsądek i cierpliwość – to dwie cechy, które charakteryzują prawidłowo przeprowadzoną dietę odchudzająca. Przechodząc przez wszystkie trzy powyżej wymienione etapy diety, z całą pewnością nasze starania o szczuplejsze ciało zakończą się sukcesem.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.