Cellulit: skąd się bierze, dieta, ćwiczenia, pielęgnacja

0 114
Cellulit: skąd się bierze, dieta, ćwiczenia, pielęgnacja
5 (100%) 5 votes

Cellulit to prawdziwa zmora wielu kobiet, jednak wbrew obiegowej opinii skóra pomarańczowa to problem, który dotyka nie tylko otyłe osoby, ale również szczupłe kobiety. W celu pozbycia się tego nieestetycznie wyglądającego problemu skórnego warto postawić nie tylko na odpowiednią pielęgnację ciała, ale również na aktywność fizyczną oraz zmianę sposobu odżywiania. Jak zatem powinna wyglądać skuteczna walka z tą przypadłością?

Skąd tak naprawdę bierze się cellulit?

Cellulit to w bardzo dużym skrócie niewłaściwe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej występujące równocześnie z włóknisto-obrzękowymi zwyrodnieniami powstałymi w tkance podskórnej. Efektem takiego stanu rzeczy jest pofałdowana i nierówna powierzchnia skóry, która prezentuje się bardzo nieestetycznie, spędzając sen z powiek coraz większej liczbie kobiet. Które obszary najczęściej objęte są cellulitem? Cellulit zazwyczaj atakuje pośladki, uda, biodra, brzuch, a nawet ramiona, dlatego też na te właśnie obszary należy zwrócić szczególną uwagę.

Wiele kobiet zastanawia się nad tym, dlaczego cellulit dotyka wyłącznie płci pięknej, dlatego też warto wiedzieć o tym, iż czynnikiem odpowiedzialnym za powstawanie tego defektu jest nadmiar estrogenu, czyli hormonu występującego wyłącznie u kobiet. Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do powstawania cellulitu jest niewłaściwe mikrokrążenie krwi, które odpowiedzialne jest za powstawanie zastojów oraz obrzęków. Wiele kobiet prowadzi ponadto niezbyt zdrowy tryb życia a złe nawyki żywieniowe, nadmiar stresu, a także siedzący tryb życia to prawdziwa pożywka dla cellulitu, który z dnia na dzień staje się coraz trudniejszy do likwidacji.

Dieta w walce z cellulitem

Antycellulitowa dieta powinna przede wszystkim opierać się na zdrowych produktach spożywczych, które pomogą usunąć z organizmu zbędne produkty przemiany materii.

Z tego też względu w codziennym menu powinny znaleźć się świeże warzywa i owoce, tłuste ryby, chude mięso, a także pełnoziarniste produkty spożywcze. Warto również wypijać co najmniej 2 litry niegazowanej wody, ziołowe herbatki oraz soki warzywno-owocowe. Co konkretnie powinno jednak znaleźć się w diecie osoby walczącej z cellulitem?

Produkty pełnoziarniste

Pełnoziarniste produkty spożywcze to najlepsze źródło błonnika, który oczyszczając jelita ze zbędnych produktów przemiany materii i toksyn redukuje widoczność cellulitu.

Płatki owsiane, kasza gryczana, brązowy ryż, razowe pieczywo, a także pełnoziarniste makarony to produkty, które na dobre powinny zagościć w codziennej diecie. Kupując jednak pełnoziarniste produkty, należy bardzo dokładnie czytać etykiety, ponieważ sam ciemny kolor nie świadczy o tym, iż dany chleb czy makaron został wytworzony z pełnego ziarna.

Warzywa i owoce

To prawdziwe bogactwo witamin i składników mineralnych, jednak w celu pozbycia się cellulitu warto sięgnąć po kilka najskuteczniejszych produktów. Pierwszą propozycją są brokuły zawierające kwas liponowy, który zapobiega twardnieniu kolagenu, a jak wiadomo, proces ten przyczynia się do powstawania cellulitu. Aby jednak w pełni skorzystać z dobrodziejstwa tego warzywa, nie należy poddawać go zbyt długiej obróbce termicznej, dlatego też brokuły najlepiej zjadać surowe lub gotowane na parze. Kolejnym warzywem, które należy wprowadzić do menu, są buraki (najlepiej w formie soku), ponieważ zawierają one nie tylko witaminę A i C wzmacniającą kolagen, ale również likopen poprawiający krążenie oraz zapobiegający zatrzymywaniu się wody w organizmie.

W antycellulitowej diecie nie powinno również zabraknąć szparagów, które ze względu na spore ilości potasu odpowiedzialnego za poprawę przepływu krwi nie tylko przyczyniają się do redukcji cellulitu, ale również zapobiegają jego ponownemu pojawieniu się na skórze. Jeśli chodzi natomiast o owoce, to warto postawić przede wszystkim na banany, które wprawdzie są bardzo kaloryczne, jednak z uwagi na znajdujący się w nich cynk oraz potas poprawiają ogólny stan skóry poprzez zwiększenie przepływu krwi.

Serum na cellulit
Kliknij i sprawdź ceny!

Przyprawy i zioła

W antycellulitowej diecie podczas przygotowywania potraw powinno używać się sporej ilości ziół zarówno tych świeżych, jak i suszonych, ponieważ oprócz walorów smakowych produkty te wpływają na przyspieszenie procesu usuwania nadmiaru wody z organizmu, która odpowiedzialna jest za powstawanie cellulitu.

Jeśli chodzi natomiast o przyprawy, to należy pamiętać o tym, iż sól, a także ostre przyprawy zatrzymują wodę w organizmie, prowadząc tym samym do gromadzenia toksyn, dlatego też produkty te należy ograniczyć do absolutnego minimum. Warto jednak wprowadzić do diety kurkumę, ponieważ przyprawa ta pobudzając krążenie krwi, usuwa z organizmu toksyny, zmniejszając tym samym widoczność pomarańczowej skórki.

Zielona herbata i herbatki ziołowe

W walce z cellulitem pomocna okazuje się nie tylko zielona herbata, ale również ta czerwona oraz herbatki ziołowe, ponieważ pomagają spalić tłuszcz, oczyszczając tym samym organizm z toksyn.

Przygotowując jednak zieloną herbatę, należy pamiętać o tym, aby nie zalewać jej wrzątkiem, gdyż w ten sposób traci wszystkie swoje zdrowotne właściwości. Każdego dnia należy również wypijać spore ilości niegazowanej wody mineralnej, ale tylko i wyłącznie takiej o niskiej zawartości sodu, gdyż pierwiastek ten zatrzymuje wodę w organizmie, pogłębiając tym samym widoczność cellulitu.

Czego nie należy spożywać, aby pozbyć się cellulitu?

Podejmując walkę z cellulitem, należy mieć świadomość tego, iż spożywanie niektórych produktów spożywczych wzmaga jego widoczność, dlatego też konieczne jest całkowite wyeliminowanie kilku naprawdę zbędnych produktów. Co zatem należy ograniczyć lub tez wyeliminować całkowicie? Prawdziwą pożywką dla cellulitu są słodycze, a także sól, która zatrzymując wodę w organizmie, powiększa niestety skórkę pomarańczową.

Aby walka z cellulitem była naprawdę skuteczna, z jadłospisu należy całkowicie wyeliminować również takie produkty spożywcze jak białe pieczywo, tłuszcze zwierzęce, fast foody, smażone potrawy, a także wysoko przetworzone produkty spożywcze, które całkowicie pozbawione są jakichkolwiek wartości odżywczych. Należy również pamiętać o tym, iż używki takie jak kawa, alkohol oraz papierosy również przyczyniają się do powstawania cellulitu, dlatego też nie należy ich nadużywać a najlepiej w ogóle po nie nie sięgać.

Pielęgnacja

Z cellulitem warto walczyć nie tylko od wewnątrz, ale również od zewnątrz stosując odpowiednio dobrane kosmetyki, które pomogą poprawić krążenie krwi, a także rozbiją tkankę tłuszczową. Najlepiej w tym przypadku sprawdzają się balsamy, które w swoim składzie zawierają kofeinę, cynamon, wyciąg z bluszczu, czy też l-karnitynę.

Przed nałożeniem takiego kremu warto jednak dokładnie oczyścić skórę, wykonując peeling całego ciała. Najlepiej w tym przypadku sprawdza się naturalny peeling przygotowany na bazie kawy oraz cynamonu. Wspomniane składniki pomagają nie tylko wygładzić skórę, ale również przyspieszając krążenie krwi i rozbijają tłuszcz, co w znaczący sposób pomaga pozbyć się niechcianej skórki pomarańczowej.

Aktywność fizyczna i masaż

Zajęcia fitness, jazda na rowerze czy też ćwiczenia wykonywane w domu pomogą ujędrnić skórę, dzięki czemu cellulit nie będzie już tak bardzo widoczny. Bardzo dobrze sprawdzają się również różnego rodzaju masaże, jednak najlepszym jest masaż bańką chińską, która zasysając skórę, pomaga poprawić krążenie oraz usunąć zalegające w skórze złogi tłuszczu.

Regularne ćwiczenia, a także masaże przy użyciu bańki chińskiej powinny w dosyć szybkim czasie poprawić wygląd skóry, dzięki czemu stanie się ona gładka i pozbawiona pomarańczowej skórki.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.